06/21/24

Grupa eSky integruje ofertę Finnair w bezpośrednim modelu dystrybucji NDC 21.3


Grupa eSky, lider w segmencie platform podróży w Europie Środkowo-Wschodniej, integruje sprzedaż oferty Finnair – największej linii lotniczej w Finlandii – w technologii NDC 21.3 „Direct Connect”. System dystrybucji opracowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych daje klientom eSky pełny, błyskawiczny dostęp do portfolio produktowego Finnair, obejmującego wszystkie taryfy, opcje bagażu, wyżywienia i innych usług dodatkowych.

Bezpośrednie połączenie kanałów sprzedaży z linią lotniczą oparte na innowacyjnym standardzie NDC 21.3 „Direct Connect” (New Distribution Capability) wyparło dominujący przez lata w branży lotniczej model GDS (Global Distribution System), który bazuje na pośrednim dostępie do produktu przewoźników. Grupa eSky i Finnair sfinalizowały proces przejścia w czerwcu 2024 r.

Zintegrowanie się z Finnair w technologii NDC 21.3 „Direct Connect” to kolejny ważny krok w strategicznej współpracy z tym przewoźnikiem, który dzięki swojemu ponad 100-letniemu doświadczeniu jest gwarancją niezawodności i jakości usług zarówno dla klientów, jak i partnerów biznesowych. Osoby podróżujące z eSky mają więc pełny dostęp do świetnej siatki połączeń i bogatej oferty tej linii lotniczej, co ułatwia wyszukiwanie i rezerwację lotów w atrakcyjnych cenach i różnorodnych formułach
-Jakub Bajorski, Chief Product Officer w Grupie eSky

Dzięki wdrożeniu NDC 21.3 klienci eSky w ponad 50 krajach mogą w łatwy i intuicyjny sposób wyszukiwać i rezerwować loty Finnair, planując swoją podróż z wykorzystaniem wszystkich oferowanych opcji. Zaktualizowany system zapewnia również lepsze zarządzanie i prezentowanie oferty fińskiego przewoźnika w serwisach eSky. Dostępność tzw. rodzin taryf (ang. fare families), czyli usług wliczonych w cenę takich jak limit bagażu, możliwość zmiany daty lotu lub zwrot biletu, a także innych produktów nordyckiej linii lotniczej ułatwia porównywanie dostępnych opcji i wybór optymalnego rozwiązania.

W Finnair ciągle pracujemy nad promowaniem NDC jako jednej z kluczowych inicjatyw w modernizacji dystrybucji produktów linii lotniczych. Cieszymy się ze współpracy z Grupą eSky, która jako pierwsza z platform podróży na świecie, wdrożyła bezpośrednią integrację NDC w wersji 21.3. z korzyścią dla naszych wspólnych klientów, aby poprawić ich doświadczenia z rezerwacji w serwisach eSky
-Tiina Vesterinen, Vice President Commerce and CX Solutions w Finnair

Każda strona czerpie korzyści z wdrożenia NDC

Współpraca Grupy eSky i Finnair nabiera coraz większego znaczenia w kontekście rosnącej obecności skandynawskiej firmy na polskim rynku lotniczym. W kwietniu 2024 r. ta regularna linia lotnicza uruchomiła bowiem nowe połączenie z Wrocławia (7 lotów tygodniowo), uzupełniając dotychczasową siatkę połączeń z Warszawy, Krakowa i Gdańska, gdzie firma realizuje kolejno 24, 19 i 10 operacji w ciągu tygodnia.

Z jednej strony bliższe partnerstwo z Finnair to duży plus dla klienta, który podróżuje z naszą platformą i ma pewność, że prezentowany na stronie wachlarz produktów odzwierciedla pełne portfolio usług fińskiego przewoźnika, a ceny i informacje o lotach są aktualizowane w czasie rzeczywistym. Z drugiej zaś wzmocnienie relacji między spółkami bezpośrednio przekłada się na korzyści biznesowe i spodziewamy się, że w kolejnych latach dynamika sprzedaży oferty Finnair znacząco wzrośnie
-dodaje Jakub Bajorski
Deniz Rymkiewicz