W 2022 roku Grupa eSky, właściciel platformy do organizacji podróży, zanotowała rekordowe w historii spółki wyniki finansowe. Wzrost zysku EBITDA o niemal połowę i sprzedaż wyższą o 78 proc. względem 2021 r. firma zawdzięcza dynamicznie rosnącym przychodom na rynkach Europy, w szczególności Europy Środkowo-Wschodniej. Z roku na rok coraz szybciej zwiększa się również liczba nowych klientów – z 2,2 mln osób w 2021 r. do 3,1 mln w 2022 r.
Wartość zysku EBITDA Grupy eSky w zł w okresie 2019-2022. Źródło: dane Grupy Kapitałowej eSky.pl S.A.
Ostatnie dwa lata pokazały, że mamy bardzo konkurencyjny biznes, co znalazło odzwierciedlenie w kondycji finansowej naszej spółki – 2021 rok zamknęliśmy z wynikiem 63,7 mln zł EBITDA, a rok później poprawiliśmy go aż o 42 proc. Szacujemy, że 2023 r. będzie udany dla całej branży turystycznej. To już przekłada się na dalszy wzrost zysku firmy – w 1. kwartale br. odnotowaliśmy ponad 30 mln zł EBITDA.
Łukasz Habaj, Prezes Grupy eSky
Europa Środkowo-Wschodnia z największą dynamiką wzrostu
Struktura sprzedaży Grupy eSky w 2022 r. w podziale na rynki. Źródło: dane Grupy Kapitałowej eSky.pl S.A.
Nasza współpraca z funduszem inwestycyjnym MCI i 5-letnia strategia firmy zakładają objęcie pozycji lidera w regionie CEE, tak aby eSky stał się platformą pierwszego wyboru do organizacji podróży. Aktywnie inwestujemy w działania marketingowe, technologię, doskonalenie obsługi klienta i dalszą automatyzację procesów. W ten sposób chcemy maksymalnie efektywnie zagospodarować popyt na podróże. Nasze wyniki finansowe są rezultatem wysiłku całego zespołu, który sprawił, że w 2022 r. zwiększyliśmy przychody w regionie CEE o 114 proc. w porównaniu z 2021 rokiem.
Łukasz Habaj, Prezes Grupy eSky
Sprzedaż pakietów ostro w górę
Budujemy pozycję jako platforma do kompleksowej organizacji podróży, rozwijając naszą ofertę tak, by w pełni zaspokoić potrzeby współczesnego klienta. Naszym kluczowym produktem są już nie tylko loty, ale też pakiety City Break i Wakacje. Przykładamy dużą wagę do elastycznej oferty dynamicznego pakietowania – rozwiązanie to jest bardzo popularne w wielu krajach Europy Zachodniej. Dlatego bardzo cieszy nas to, że tradycyjne biura podróży w Polsce dostrzegają potencjał tego produktu i zaczynają powoli wdrażać go do swojej oferty. Wpłynie to z pewnością na popularyzację tej formy organizacji podróży wśród klientów. Powinniśmy być beneficjentami tej zmiany ze względu na fakt, że technologicznie jesteśmy dużo bardziej zaawansowani niż większość graczy na polskim rynku.
Łukasz Habaj, Prezes Grupy eSky