Grupa eSky – lider rynku internetowych biur podróży w krajach CEE – odnotował rekordowe wyniki finansowe za 2021 roku. EBITDA była wyższa o 104% niż w prepandemicznym 2019 roku. Podobnie jak w latach poprzednich, znaczna część przychodów wygenerowana została w regionie europejskim. Bardzo dobrze Grupa eSky poradziła sobie także w krajach Ameryki Północnej i Południowej.
Wartość zysku EBITDA Grupy eSky w zł w okresie 2019-2021. Źródło: dane Grupy Kapitałowej eSky.pl S.A.
Grupa eSky wykorzystała niesprzyjającą sytuację na rynku związaną z pandemią do umocnienia swojej pozycji, oraz znaczącej poprawy efektywności. 2021 rok, na poziomie EBITDA, spółka zamknęła z wynikiem dwukrotnie lepszym niż w rekordowym 2019 roku. Dotychczasowa strategia ekspansji międzynarodowej odegrała zatem kluczową rolę w umocnieniu pozycji na rynku. Obecnie nie planujemy dalszej ekspansji, lecz skupimy się na zwiększeniu udziałów w krajach, gdzie widzimy największy potencjał.
Łukasz Habaj, Prezes Grupy eSky
Mimo tego, że rynek turystyczny nie wrócił do poziomów sprzed pandemii, bowiem dostępność miejsc w samolotach (tzw. capacity) w ubiegłym roku była znacznie niższa niż w prepandemicznym 2019 roku, byliśmy w stanie osiągnąć lepsze wyniki. Klienci z Europy Zachodniej i Stanow Zjednoczonych docenili portoflio produktowe eSky, a nasze źródło sukcesu leży w szybszym od konkurentów reagowaniu na sytuację rynkową i zaufaniu klientów do naszych usług i rozwiązań, czyli połączeń lotniczych rozbudowanych o oferty typu Multiline, ułatwienia w wyszukiwarce takie jak „pobliskie daty i lotniska” czy też wyjazdy city break.
Łukasz Neska, Wiceprezes & Chief Growth Officer w Grupie eSky