Grupa eSky – lider rynku internetowych biur podróży w krajach CEE – odnotował ponad 1,2 mld zł przychodu w pandemicznym 2020 roku. Firma wykorzystała okres pandemii na wzmocnienie swojej pozycji w Europie Zachodniej i USA. Znacząca część przychodów wygenerowana została w regionie Europy kontynentalnej. Firma wzmocniła swoją obecność w Stanach Zjednoczonych, które już teraz są w czołówce rynków z największym wzrostem przychodów.
Dzięki ekspansji, którą prowadziliśmy na przestrzeni ostatnich kilku lat, byliśmy w stanie zwinnie zarządzać sprzedażą i koncentrować się na poszczególnych rynkach w zależności od sytuacji pandemicznej co pozwoliło uzyskać dobre wyniki w tak trudnych dla całej branży czasach. Wygląda na to, że na tle innych podmiotów z naszej branży poradziliśmy sobie z kryzysem lepiej i możemy optymistycznie, a zarazem realistycznie patrzeć w przyszłość. Dodatkowo czas pandemii wykorzystaliśmy na wprowadzenie wielu wewnętrznych usprawnień, które przełożyły się na istotny wzrost rentowności.
Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky
Porównanie struktury sprzedaży Grupy eSky w podziale na rynki w latach 2019-2020. Źródło: dane Grupy Kapitałowej eSky.pl S.A.
Nasze rozwiązania realnie pomogły klientom np. w powrocie do domu przy pierwszej fali pandemii. Z kolei teraz, funkcjonalności te pozwalają wyszukiwać dogodne połączenia mimo ograniczeń i mniejszej dostępności lotów. Klienci byli przyzwyczajeni do tego, że dana linia lata na trasie A-B – pandemia to zmieniła. Dzięki naszym funkcjonalnościom takim jak multiline lub pobliskie lotniska, podróżowanie może się odbywać bez przeszkód nawet przy ograniczeniach w ofercie poszczególnych linii.
Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky
2021 rokiem odbudowy
Jeszcze w styczniu szacowaliśmy, że dynamiczna odbudowa naszej sprzedaży rozpocznie się na przełomie marca i kwietnia – teraz widzimy, że nasze prognozy się ziściły, a na niektórych rynkach wyniki są lepsze, niż zakładaliśmy. Najważniejsze jednak, że w wyniku optymalizacji działań operacyjnych oraz kosztów już teraz osiągamy wyniki finansowe lepsze niż w wakacje ubiegłego roku.
Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky
Wolumeny sprzedaży Grupy eSky w ujęciu rosnącym w okresie styczeń-kwiecień 2021 r. Źródło: dane Grupy Kapitałowej eSky.pl S.A.