Rada Nadzorcza internetowego biura podróży eSky.pl S.A. — lidera w Europie Środkowo-Wschodniej — powołała Łukasza Habaja na stanowisko CEO. Habaj wzmocni struktury firmy w okresie trudnej sytuacji rynkowej spowodowanej COVID-19.
Łukasz Habaj, współzałożyciel eSky.pl, dołącza do zespołu, by na poziomie strategicznym, aktywnie wesprzeć firmę w trudnym okresie. Odpowiedzialny będzie za weryfikację strategii spółki w odniesieniu do nowej rzeczywistości, a także relacje z Inwestorami, Radą Nadzorczą i Akcjonariuszami.
Łukasz Habaj, prezes eSky.pl. Źródło: FIA, ERC.
W latach 2010-2016 pełnił już funkcję CEO w firmie. Rozpoczął wtedy ekspansję zagraniczną, tworząc struktury na rynkach zagranicznych i otwierając HUBy w Brazylii, Bułgarii oraz Rumunii. Dziś może od razu wkroczyć do „akcji”, gdyż jako współzałożyciel naturalnie ma w sobie DNA eSky.
Habaj to profesjonalny biznesmen oraz kierowca rajdowy, który nie boi się wyzwań oraz niestandardowych rozwiązań. Determinacja i odwaga - to cechy, które najlepiej opisują nowego CEO Grupy. Problemy traktuje jako wyzwania, które można przezwyciężyć, realizując niestandardowe działania.
Spodziewamy się, że po pandemii znajdziemy się w innej rzeczywistości. Jestem jednak przekonany, że branża turystyczna ponownie się odrodzi, tak jak to wygląda teraz w Chinach. Wróciłem po to, by wesprzeć firmę, tak jak wspierałem ją w przeszłości. Płynny przepływ informacji pomiędzy Zarządem a Akcjonariuszami przyśpieszy proces podejmowania decyzji, gdyż czas jest teraz kluczowy.
Łukasz Habaj, prezes eSky.pl
Dotychczasowy skład Zarządu pozostaje bez zmian
W 2016 roku w firmie zmieniono model zarządzania z właścicielskiego na managerski. Powołany wtedy Zarząd kontynuował strategię dynamicznej ekspansji, rozwijając firmę na ponad 30. rynkach na świecie oraz stale rozwijając ofertę usług i produktów w odniesieniu do najnowszych trendów. Nieustannie poszerzano bazę dostawców kontentu lotniczego i hotelowego, wprowadzano nowe produkty, jak MultiLine, pakiety Lot+Hotel czy ubezpieczenia podróżne, a także usługi dodatkowe.
Warto podkreślić, iż firma w ostatnich latach osiągała wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży. W ciągu ostatnich czterech lat roczna wartość sprzedaży TTV wzrosła prawie czterokrotnie z 600 mln zł do ponad 2,3 mld zł w 2019 roku, co przełożyło się na znaczący wzrost wskaźnika EBIDTA. Z kolei liczba rezerwacji w serwisie, w ciągu czterech lat wzrosła o ponad 300 proc. i wyniosła ponad 2 mln w 2019 roku. Początek br. zwiastował dalszy dynamiczny rozwój, który został wstrzymany przez pandemię COVID-19.
W obliczu aktualnego kryzysu Zarząd w porozumieniu z Założycielami Grupy eSky niezwłocznie podjął kroki i opracował plan działania, mający zapewnić stabilność i możliwość odbudowania sprzedaży. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej, firma dzięki międzynarodowym strukturom oraz globalnemu zasięgowi skutecznie dywersyfikuje sprzedaż. Rynki otwarte w ubiegłym roku odgrywają teraz kluczową rolę w sprzedaży. Są to m.in. USA, Meksyk oraz kraje półwyspu skandynawskiego.
Zarząd firmy planuje podjąć kolejne działania strategiczne, szukając nowych możliwości rynkowych i nisz. Habaj na stanowisku CEO będzie dodatkowym wzmocnieniem firmy na poziomie strategicznym w czasach kryzysu branży turystycznej spowodowanego COVID-19.