W październiku br. Grupa eSky rozpoczęła działalność w czterech nowych krajach Afryki – Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii. Zgodnie z raportem Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC), w 2019 r. wartość branży Travel and Tourism w regionie Afryki oscylowała się na poziomie 168 mld dolarów PKB. W 2019 r. za 84 proc. TTV Grupy eSky odpowiadały kraje inne niż Polska.
Wejście na nowe rynki w Afryce to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Ekspansji sprzyja większe zainteresowanie podróżami lotniczymi w krajach afrykańskich. Co ciekawe, w Maroku, jako jedynym kraju w regionie, prognozowana w br. airline-seat będzie na podobnym poziomie, co w 2019 roku.
Łukasz Neska, wiceprezes eSky.pl
Lista afrykańskich krajów, na których w 2020 r. Grupa eSky rozpoczęła działalność operacyjną. Źródło: materiały prasowe Grupy Kapitałowej eSky.pl S.A.
Dywersyfikacja sprzedaży dzięki ekspansji
Porównanie wolumenów sprzedaży ubezpieczeń turystycznych w serwisach Grupy eSky w okresie wakacyjnym (czerwiec-sierpień) w latach 2018-2020. Źródło: dane Grupy Kapitałowej eSky.pl S.A.
Dzięki ekspansji zagranicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat Polska już nie jest naszym jedynym głównym rynkiem pod względem sprzedaży. W tej chwili patrzymy na nasze obroty pod względem regionów i zdecydowanie najwięcej sprzedajemy w regionie CEE, gdzie posiadamy nasze biura w 3 krajach – Polsce, Bułgarii i Rumunii. Dalsza ekspansja w Afryce pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować sprzedaż i umocnić naszą pozycję na światowym rynku OTA.
Łukasz Neska, wiceprezes eSky.pl