Polacy coraz chętniej wyjeżdżają i planują podróże, a ich organizowaniem częściej zajmują się we własnym zakresie. Aż 66 proc. respondentów badania „Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky” przeprowadzonego wśród internautów na zlecenie Grupy eSky, przyznaje, iż kierunek wyjazdu, sposób transportu oraz dodatkowe atrakcje na miejscu wybiera samodzielnie, nie korzystając z oferty biur podróży. Co ciekawe, organizacją wyjazdów na własną rękę częściej zajmują się kobiety (72 proc.) niż mężczyźni (62 proc.). Co piąty Polak podróżuje minimum raz w roku. Coraz częściej latamy również samolotami, które stały się najchętniej wybieranym środkiem transportu.
Trend ten jest coraz bardziej odczuwalny – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich, co obserwujemy, analizując własne dane transakcyjne. Liczba rezerwacji systematycznie rośnie.
Łukasz Neska, wiceprezes zarządu i Chief Marketing Officer w Grupie eSky
Firma, eSky opierając się na doświadczeniu oraz wynikach badań, wskazuje, że za zmiany w preferencjach Polaków odpowiada w dużej mierze dynamiczny rozwój technologii. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i dostępności wielu usług z poziomu smartfonu klient otrzymuje możliwość szybkiego i dynamicznego wyszukiwania połączeń, pakietów hotelowych, ubezpieczeń czy samochodów. W ten sposób dopasowuje opcje podróży do siebie i swoich potrzeb, a nie na odwrót. Stoją za tym skomplikowane algorytmy i innowacyjne rozwiązania. Serwisy takie jak eSky oferują klientom narzędzia i wsparcie w realizacji ich indywidualnych podróżniczych marzeń.
Katarzyna Hauton, Global Brand Manager w Grupie eSky