Grupa eSky, oparty na zaawansowanej technologii agent turystyczny online, w 2018 roku wypracowała blisko 1,5 mld zł przychodów (liczonych jako całkowita wartość przeprowadzonych transakcji — TTV) oraz przychody netto na poziomie 180 mln zł. Oznacza to wzrost TTV o 41 proc. a przychodów netto o ponad 35 proc. w stosunku do roku 2017. Ponadto liczba dokonanych za pomocą serwisu eSky rezerwacji lotniczych wzrosła rok do roku o 44 proc. i wyniosła ponad 1,2 mln.
Ubiegły rok był dla nas jednym z najlepszych, przełomowych. Wypracowaliśmy ponad 1,5 miliarda przychodów ze sprzedaży, z czego aż 180 milionów przychodów netto. Liczba użytkowników naszego serwisu wzrosła do 180 mln, a naszą aplikację pobrano aż 3,6 mln razy. Osiągnęliśmy imponujące wzrosty, rozwinęliśmy nowe linie produktowe, na niespotykaną dotychczas skalę eksplorowaliśmy nowe obszary geograficzne i z sukcesem weszliśmy aż na 10 nowych rynków. W tej chwili Grupa eSky jest obecna w każdym kraju regionu LATAM — od Argentyny po Meksyk z uwzględnieniem krajów Ameryki Środkowej oraz hiszpańskojęzycznej społeczności USA. Dlatego zdecydowaliśmy się pójść dalej i udostępnić naszą ofertę Europejczykom – od 2018 roku naszą ofertę wybierają także Brytyjczycy, Irlandczycy, Hiszpanie, Portugalczycy, Francuzi, Grecy, a także mieszkańcy Serbii, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Czarnogóry. W tym roku będziemy wchodzić na kolejne rynki, a nasze plany zakładają m.in. pokrycie całej Europy oraz wyjście jeszcze dalej. Mówiąc o skali planowanej ekspansji, mam na myśli potrojenie liczby nowo zaadresowanych rynków w stosunku do tej z ubiegłego roku.
Łukasz Neska, wiceprezes i Chief Marketing Officer Grupy eSky
Porównanie całkowitej wartości transakcji, przychodów netto oraz dynamiki wzrostu Grupy eSky w latach 2017-2018. Źródło: dane Grupy Kapitałowej eSky.pl S.A.
To, nad czym również chcemy się skupić w 2019 roku, to — obok ekspansji — dalszy rozwój naszych rozwiązań technologicznych. Myślimy o ulepszeniu oferty dostępnej w ramach lotów łączonych, pracujemy nad optymalizacją działania całej technologii oraz poprawie algorytmów wyszukań. Skupimy się także na dalszym intensywnym rozwoju oferty pakietowej „Lot+Hotel”.
Łukasz Neska, wiceprezes i Chief Marketing Officer Grupy eSky