Ferie zimowe dobiegły końca. Choć tegoroczna aura sprzyjała wyjazdom narciarskim i spędzaniu czasu w polskich górach, analitycy z Grupy eSky postanowili sprawdzić, dokąd zimą wyjeżdżali turyści, których nie ogarnia „białe szaleństwo”.
Zima coraz częściej okazuje się być wymarzonym czasem na podróżowanie. Krótkie dni, mało słońca, a do tego niskie temperatury potrafią dać się nam we znaki, dlatego coraz częściej Polacy wybierają kierunki, gdzie pogoda i słońce są gwarantowane. Co ciekawe, obserwujemy wzrost zainteresowania lotami w kierunkach tradycyjnie uważanych za wakacyjne, jak Hiszpania – w tym Wyspy Kanaryjskie oraz Majorka, a także Włochy i Grecja. Zima tam jest łagodna, klimat umiarkowany i jest to doskonały momenty, by wypocząć i pozwiedzać. Doceniają to zwłaszcza te osoby, które nie przepadają ani za mroźną zimą, ani za letnimi upałami. Tę tezę wydaje się również potwierdzać fakt, że turyści korzystający z serwisu eSky bardzo często w okresie zimowym wybierają się na przedłużone, weekendowe wypady do europejskich metropolii – Londynu, Rzymu, Paryża czy Barcelony. Nie jest to szczyt sezonu, więc dodatkowo mniejszy tłok panuje zarówno na ulicach, jak i w najważniejszych lokalnych atrakcjach.
Jacek Skrzypkowski, Leisure Product Director w Grupie eSky
Zestawienie kierunków o największym wzroście zainteresowania Polaków w ramach zimowych wyjazdów w ujęciu rocznym. Źródło: analiza eSky.pl obejmująca bilety lotnicze sprzedane w okresie 01.11.2018-30.03.2019.
Zauważyliśmy, że osoby podróżujące z Polski, szczególnie chętnie wybierały w tym roku lotniska w Berlinie jako miejsce rozpoczęcia podróży. Było to związane z aktualnymi promocjami tanich linii lotniczych na wyloty do Barcelony, Malagi, ale także na Majorkę i Teneryfę właśnie z lotniska Tegel czy Schoenefeld. Warto śledzić bieżące promocje i oferty specjalne, bo porty lotnicze w Berlinie są także wartą rozważenia opcją dla turystów mieszkających choćby w zachodniej Polsce – np. Poznaniu. Szczecinie czy Gorzowie – która jest bardzo dobrze skomunikowana z niemiecką stolicą.
Jacek Skrzypkowski, Leisure Product Director w Grupie eSky