Właściciel platformy do rezerwacji podróży aktywnie inwestuje we wschodzące i rozwinięte rynki Europy Środkowo-Wschodniej, obejmując pozycję lidera na Bałkanach. Szczególnie cieszą spółkę wyniki osiągane w Chorwacji, Grecji i Serbii – średnia wartość transakcji zwiększyła się nawet o dwie trzecie, a skumulowany wzrost sprzedaży na każdym z tych rynków osiągnął dynamikę co najmniej 150 proc. w ostatnich czterech latach.
Źródło: dane finansowe Grupy Kapitałowej eSky.pl SA.
Wszystkie trzy rynki mają ogromny potencjał dla biznesu turystycznego. Z naszych badań wynika, że mieszkańcy tych krajów coraz chętniej szukają alternatyw dla tradycyjnych biur podróży, gdyż zależy im na większej elastyczności, bardziej zróżnicowanej ofercie lotów i hoteli, a także produktach typu ubezpieczenia czy bilety na atrakcje. My dajemy takie możliwości, i to w jednym miejscu, stąd się właśnie bierze rosnące zapotrzebowanie na nasze usługi w tych krajach.
Łukasz Neska, wiceprezes ds. rozwoju w Grupie eSky
Świadomość marki wyznacznikiem sukcesu w branży
Źródło: dane z cyklicznego badania GfK przeprowadzonego w maju 2023 r. na zlecenie Grupy eSky.
Nasze produkty, w tym flagowe pakiety City Break i Wakacje dają klientom elastyczność i różnorodność w rezerwacji podróży, a jednocześnie napędzają rozwój, co pozwala nam obejmować dominującą pozycję na coraz to nowych rynkach. Dzięki przemyślanej strategii szybko zostaliśmy liderem w naszym segmencie w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w awangardzie tego wzrostu są właśnie Chorwacja, Grecja i Serbia. Doświadczenia z tych rynków przekładamy na Polskę, aby użytkownicy mieli szansę zorganizować sobie odpoczynek tak, jak robią to lokalsi.
Łukasz Neska, wiceprezes ds. rozwoju w Grupie eSky