We wrześniu 2024 r. Grupa eSky informowała, że pod jej skrzydła przechodzi najstarsza marka turystyczna na świecie – Thomas Cook. Polski właściciel globalnej platformy podróży podpisał wówczas umowę o akwizycji z funduszem Fosun Tourism Group, która obejmowała nie tylko markę z ponad 180-letnią historią, ale i całą spółkę z siedzibą w Londynie. Na początku października transakcję ostatecznie zatwierdził brytyjski regulator rynku (Civil Aviation Authority). Prezes Grupy eSky mówi, jak widzi przyszłość firmy razem z legendą europejskiej turystyki zorganizowanej.
Dołączenie Thomas Cook do rodziny marek eSky i eDestinos to kluczowy element transformacji naszej Grupy z głównie wyszukiwarki lotów w kierunku internetowego biura podróży. Naszą ambicją jest wejście w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Europie i jestem przekonany, że ta akwizycja przybliży nas do celu, a także pozwoli mocniej zakorzenić się w świadomości podróżników z Europy Zachodniej.
Łukasz Habaj, Prezes Zarządu Grupy eSky
Nowy Thomas Cook osiągnął duży sukces w dość krótkim czasie: już w tym roku będzie to rentowna firma, która bez dodatkowych inwestycji zdobyła zauważalny udział w bardzo konkurencyjnym brytyjskim rynku turystycznym, a jej obroty sięgną niemal 115 mln funtów w tym roku. Pakiety Lot+Hotel świetnie sprawdzają się w realiach zachodnioeuropejskich, gdzie dla konsumentów nie ma znaczenia, jaki jest to rodzaj pakietu. Kupując wycieczkę objętą gwarancją touroperatorską, tamtejszych podróżników interesuje cena wyjazdu, standard i rodzaj zakwaterowania itp.
Łukasz Habaj, Prezes Zarządu Grupy eSky
Rozwój oparty na synergii technologicznej i optymalizacji kosztów
Celem jest dalsza praca nad rentownością w 2025 roku, co będzie możliwe m.in. poprzez automatyzację procesów i poprawę marż w wyniku uruchomienia szerokiej gamy usług dodatkowych znanych klientom eSky. Co więcej, wdrożenie naszych rozwiązań przyniesie brytyjskiej marce znaczące oszczędności, co pomoże w sposób wyraźny poprawić rentowność.
Łukasz Habaj, Prezes Zarządu Grupy eSky
Miliard złotych i 300 tys. klientów: pakiety dynamiczne hitem w turystyce
Zainteresowanie pakietami jest ogromne, szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie wakacje i city breaki z lotem i hotelem w pakiecie od dawna są standardową formą podróżowania. Również w Europie Środkowo-Wschodniej oferta jest w wyraźnym trendzie wzrostowym, a my jesteśmy w awangardzie tej zmiany: w 2024 roku obsłużymy około 100 tys. klientów jako touroperator, a obroty w tym obszarze mają sięgnąć niemal 185 mln zł, czyli wzrosną o 173 proc. r/r.
Łukasz Habaj, Prezes Zarządu Grupy eSky